Zeeverkenners Johannes de Doper zoekt leden

25 februari 2019 Leden Nieuws Scouting Johannes de Doper 0

Zeeverkenners Johannes de Doper is een nieuwe  scoutinggroep. Wij zijn 24 juni 2018 opgericht, uit liefde voor het water.

We staan voor een Christelijke beleving van Scouting, zoals Baden Powel dat ooit heeft beschreven. B.P. zag Scouting als de praktische uitvoering van het Christelijk geloof. Wij proberen klaar te staan voor de Breukelse Gemeenschap en we pogen jongelui de normen en waarden mee te geven zoals die uitgedragen worden binnen Scouting, de grootste vredesbeweging ter wereld. Naast het uitdragen van normen en waarden, geven we de kinderen een opleiding om hun zeilvaardigheids-, roei vaardigheids- en hun (Buitenboord)motorboot diploma’s te halen binnen de normen van het CWO (Commissie Watersport Opleidingen). We evangeliseren niet, we leven slechts voor.

We zijn actief op de Loosdrechtse plassen en trekken we er tijdens kampen op uit om heel Nederland te ontdekken en zelfs de zee is voor ons geen onbekend terrein!

Onze groep bestaat uit een speltak De Zeeverkenners, uitbreiding naar andere leeftijdscategorieen zit in de planning:

• Zeeverkennersvan 10-16 jaar
  • Wilde Vaartvan 16-18 jaar
  • Loodsen 18+

En uiteraard hebben we ook staf nodig. De leiding bij Zeeverkenners Johannes de Doper  is tenminste 18 jaar. Meer informatie over de speltakken vind je door op de naam van de speltak te klikken!

Heb je  vragen of opmerkingen? Wil je meer weten over onze groep? Geef je je graag op als vrijwilliger?

Wij horen graag van je, via het