Commissie Watersport Opleidingen (CWO)

De Stichting CWO is een samenwerkingsverband van het Watersportverbond en de HISWA. Deze stichting stelt zich tot doel een uniform diplomasysteem voor vrijwillige vaaropleidingen in te richten en in stand te houden. Zo zijn er diploma’s voor bijna elke watersportdiscipline (bijv: kielbootzeilen, jeugdzeilen, zeezeilen, brandingsurfen etc.).

Naast deze diploma’s voor watersporters zijn er ook opleidingen en diploma’s voor instructeurs en examinatoren in elke tak van watersport. Bovendien wil de CWO de kwaliteit van de vaaropleidingen in Nederland waarborgen en die kwaliteit zichtbaar maken voor de watersporters. De CWO is van mening dat plezier in watersport gewaarborgd wordt met een goede opleiding. Op deze website vindt u daarom alle informatie en adressen voor uw opleidingswens. Kijk voor u uw vaarinstructie boekt altijd of de opleidingslocatie bij de CWO is aangesloten, zodat u weet dat de kwaliteit en de veiligheid gewaarborgd is! Heeft u een specifieke vraag, dan kan u altijd contact opnemen met het CWO-Secretariaat. Bij de FAQ staan de vragen en antwoorden die vaker gesteld worden.

Ga hier naar de website voor alle informatie van het CWO.