Hieronder staan al onze evenementen, bijeenkomsten en dagen dat we samenkomen.

• Dit evenement is voorbij.

Zeilweek Breukelen

26 augustus 2019 @ 09:00 - 31 augustus 2019 @ 17:00

Zeilweek op WSV De Meent

Trots mogen we u melden dat het bestuur van WSV De Meent ons toestaat een Zeilweek te houden op WSV De Meent met istemming van de ALV.

Van maandag 26 augustus 2019 t/m zaterdag 31 augustus 2019 zullen de Zeeverkenners Johannes de Doper van 09:00 – 17:00 u een Zeilweek aanbieden aan de kinderen van Breukelen in het kader van de Kindervakantieweek, traditioneel de laatste week van de zomervakantie. Samen met onze sponsoren gaan we 30 kinderen uit Breukelen GEHEEL GRATIS een Zeilweek aanbieden. Het gaat om kinderen in de leeftijd 10 – 16 jaar.

Het houden van een dergelijke Zeilweek is geen sinecure. Er komen officieel CWO erkende Zeil-instructeurs die speciaal ingevaren worden voor deze 1 jaarlijkse Zeilweek-activiteit. Op die manier kunnen we borgen dat er aan wettelijke vereisten voldaan wordt en maken we het behalen van internationaal erkende diploma’s mogelijk.

We zijn erg dankbaar voor alle hulp die we het afgelopen jaar hebben mogen ontvangen van leden van WSV De Meent en van de sponsoren die ons initiatief een warm hart toe dragen, waaronder een groot aantal ondernemers op de Scheendijk.

Zeeverkenners Johannes de Doper is vorig jaar  eind juni begonnen. Al snel hadden we 2 Lelievletten. Inmiddels kunnen we melden dat we door donaties meerdere boten in de vaart kunnen brengen. Om een Zeilweek voor 30 kinderen, mogelijk te maken dienen we minimaal 10 vaarklare boten te hebben. Nu zijn enkele mensen op WSV De Meent al zo aardig geweest ons toe te zeggen dat we van hun Valk of Valk-achtigen gebruik mogen maken gedurende deze week. In het kader van durf te vragen zijn we daarom zo voorlijk te vragen of er andere mensen zijn die dit willen doen. Wellicht zijn er ook Scoutingverenigingen die ons hun Lelievletten willen lenen gedurende een week.

Naast kinderen enthousiast te maken voor de watersport, pogen we ook ze gediplomeerd de Plas op te laten gaan. Tijdens onze opkomsten en deze Zeilweek wordt er veel aandacht besteed aan Zeilvaardigheden, en andere vaardigheden nodig op en rond het water. We werken er hard aan de Plassen veiliger te maken. Belangrijkonderdeel van het Zeeverkenner zijn is het werken  aan vaardigheden: 1. hoe je respectvol te gedragen. 2. hoe je opkomt voor jezelf, 3. het leren van de waarde van de natuur en 4. het omgaan met de elementen.

Voor de ouders van de kinderen die deel willen nemen aan deze activiteit: de kinderen slapen in hun eigen bedjes. Het is prettig als ze een lunchpakket mee krijgen van de ouders.

De organisatie van een dergelijk groot evenement kost naast een flinke investering in tijd ook geld. We hebben een deel van het benodigde geld en de benodigde spullen, reeds gerealiseerd via sponsoren die spontaan hun hulp aanboden. Mocht u ons willen sponsoren, of zou u onze jonge club in contact kunnen brengen met sponsoren, dan is dat zeer welkom.

Onze avonturen zijn te volgen via ons logboek op Facebook: https://www.facebook.com/groups/271383880101914/?ref=bookmarks

Laat je zien, laat je horen!

Wij wensen u een behouden vaart,

Koert-Jan de Weert

Voorzitter Zeeverkenners Johannes de Doper